Monday, October 5, 2009

Semoga Tok Sembuh

ermm...
semalam pukul 11.50 a.m dpt mesej dari mak
"boleh balik x,tok sakit terok blik baca yasin"

Jam 12.45 a.m aku terjaga, time tu baru aku baca mesej, sebelum ni tok selalu sakit, tapi kali ni aku rasa lain..dah 2 ari rasa lain.07.30 telefon teksi..time tu dah tak fikir pape.aku ingat nak balik tgk tok je. Sampai je kat hospital aku tengok tok tak dapat berkata-kata, mata pun susah nak bukak. tapi tangan dia masih dapat menggenggam tanganku. hurm..aku anak tok, tapi mak aku la yang melahirkan aku. 13 tahun aku tinggal dengan tok. sape yang tak sayangkan.

Tok aku memang sedia ada penyakit kencing manis, darah tinggi..tadi nurse bagi taw kemungkinan tok kena strok. dah lame aku teringin nak jadi pakar fisioterapi..tapi...tak layak..hehe..nak buat macam mane.nak jadi nurse?tak minatla..satu-satunya bidang perubatan yang aku minat fisioterapi je.dulu ade apply fisioterapi course, tapi tak layak, dapat nurse, aku tak gi. lepas tu dapat pula training jadi pembantu masakan 6 bulan. tak pi jugak..dahla 2 2 tu dapat sponsor bayaran yuran.kena marah la ngan parent..hehe..tapi aku tak menyesal amek tourism. walaupun buat loan.

hurmm...masalah permohonan cuti la pula..P.A aku ni banyak songeh pula..tapi lecturer lain paham je..buatnye aku tunggu nak isi borang, cop2, buatnye aku tak sempat jumpa tok macam mane.dah 2 ari aku tak sedap hati ni..aku pun bergegas balik poli juga petang kejadian. Aku hanya mampu membacakan yasiin dan doa dari jauh untuk tok..Tok, semoga tok sembuh..amin....

No comments: